Spirits. Vår unika glasserie

Vin och konst, mötet mellan männsikor, historia, passion och relationer är det som driver oss att fortsätta skapa och fånga det lilla extra. Vardagsögonblicken som vi gömmer i våra hjärtan och tar fram när vi bäst behöver dem.

Det var mitt konstintresse och slumpen som förde mig och Laila samman, en vinterkall lördag, på en plats jag aldrig tidigare varit. Jag vill gärna dela med mig av Lailas historia om den dagen och om idén till vår glasserie. ”Spirits”..handmålat glas och ostronskal”- Det var möjligheten till tolkning och i samma andetag namnet House of Wine and Spirits som var en bidragande del i hela bildidén. Mönstret har funnits med mig länge i mitt konstnärsskap och har alltid symboliserat möten av olika slag. Så när jag fick uppdraget att designa en kollektion vinglas för House of Wine, fick jag tillbaka känslan av ett bra möte. Hantverket i vin påminner mycket om konstnärsprocessen, det krävs rätt förutsättningar för att allt ska fungera.
Vinprovningar har lika många skalor i ord och metaforer som en konstnär har i färgskalor och toner. Kollektionen Spirits symboliserar allt detta i sin enkelhet. Energin i ett möte, abstraktheten och det subtila. De två prickarna på varje glas symboliserar balans och samarbete, något som varje relation kräver. Allt från jag och världen till du och jag. Bilden ska bjuda in till samtal, öppna upp för fantasin, samtidigt som det ska ge en tuff och vacker dukning.” Laila Orning

Som alltid är vi otroligt stolta och glada över alla våra samarbeten. Detta samarbete blir något extra, för oss alla. Glasen lanseras till Alla Hjärtans Dag, med specialpris för våra medlemmar. #wineandspirits

 

2 tankar om “Spirits. Vår unika glasserie

  1. Snyggt!!!! Tack 🙏

    Kan man dela nyhetsbrevet på något sätt? Locka in fler att följa?

    Har du en länk till; Nyhetsbrev Skicka den i så fall 😍

    Skickat från min iPhone

Lämna en kommentar